asSalamuaLa!Kum..juz koL me miRa jew...stiLL studnt g..sajew mau kngsi2 ckit cTer lam mY bloG nyh...kowd2 ad iktibar taw pandUan k lam ctr mirA nyh..aminn....insyaLLah,kTa kngsi sma2 noh ctr nyh..juz enJoy...^^

Khamis, 24 Februari 2011

CERitA SEdEYh NEYh ~

Posted by ˙˙::ɐɹ‾ǝıɯ::˙˙ at 9:21 PG
Reactions: 
0 comments
 Salam .. 

" Abang ni , pakai tu elOk-elOk la sikit , " kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad . Ahmad tersenyum memandang isterinya .
" Cantik isteri abang hari ni , " Ahmad mencubit pipi Julia lembut .
" Ayah ! Ayah ! Cepat la Yah , " Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertOlak pulang ke kampung .
" Yelah , yelah . Ayah dah siap ni . "
Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang cOmel dan manja .
" Abang , dah lama kita tak balik kampung macam ni , ye ? "
" Iyelah , maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan . Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang . " Ahmad berkata kepada isterinya yang tercinta.
Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang empat jam . Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang . Begitu juga dengan isterinya , Julia . " Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung , " Ahmad berkata dalam hati .
Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya . Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin serOnOk . Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya . Pedal minyak ditekannya lagi dan HOnda Civicnya mula memecut . Ahmad cilOk kiri , cilOk kanan . Habis semua kenderaan dipOtOngnya . Bangga betul Ahmad masa tu . Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur .
" Eh abang , kenapa bawa laju sangat ni ? " Tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya .
" Tak ada apa la sayang , rileks .. cepat sikit kita sampai kampung nanti . "
" Sabar bang , sabar . Biar lambat tak apa ... jangan laju sangat bang , Julia takut . " Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya .
" Rileks sayang , tak ada apa-apa , " Ahmad terus memOtOng bas ekspress didepannya tanpa was-was .
" Haaa .. kan , tengOk . Tak ada apa-apa kan ? " kata Ahmad setelah berjaya memOtOng bas ekspres tadi .
" Sudah la tu bang . "
" Ha . . tu ada satu lagi bas ekspres . Julia tengOk abang mOtOng dia aaa .. " Ahmad terus masuk gear 3 , pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai . Ahmad terus membelOk ke kanan untuk memOtOng dan .. di depannya tersergam sebuah lOri balak yang besar dan gagah dan ...... BANG ! !
" Julia .. bangun nak , " sayup-sayup terdengar suara emaknya .
Julia membuka matanya . Dia terlihat emaknya di situ ." Mana abang Ahmad mak ? Macammana dengan suami saya , mak ? Liza , Linda . ? Mana anak-anak saya mak ? " Bertubi-tubi Julia menyOal emaknya . Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi . Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya . Emaknya memandang Julia tepat-tepat .
" Macamana dengan suami Julia mak , abang Ahmad ? " Julia masih terus menangis .
PANGGG !! Kepala Julia ditampar Oleh emaknya dengan tiba-tiba . Julia terdiam . Kenapa emaknya buat dia macam tu ?
" Banyak la engkau punya suami ! Muka dahlah tak cun , belajar pun malas , kerja pun takde , ada hati nak berlaki . Apa punya anak dara la kau ni ? ? Tu la , tidur lagi senja-senja macam ni !
Dah ! Bangun pegi sembahyang ! Asar pun dah nak habis ! " emaknya terus merungut sambil berlalu keluar ...... dan Julia tersengih keseOrangan . Rasa macam nak masuk dalam tin biskut !



COPOt CAN CiPUt

Posted by ˙˙::ɐɹ‾ǝıɯ::˙˙ at 8:53 PG
Reactions: 
0 comments

Cerita yg bermula dengan huruf C :
CopOt cahabat Ciput. catu cenje , Ciput cite-cite came CopOt cambil cari
cengkerik .
Ciput cuke cite-cite came CopOt cebab CopOt cahabat Ciput .
cemace Ciput came CopOt cari cengkerik , Ciput cakcikan catu cahye cerah.
cahye cerah Ciput cakcikan cangat cerah campai Ciput came CopOt cilau.
chaye cerah cube culik CopOt . Ciput cangat cuak . Ciput cepat-cepat camba 
CopOt cebelum chaye cerah cempat culik CopOt .

CopOt cuak came .Ciput came CopOt cepat2 cari chelter cambil cepat2 cembunyi.
Ciput came CopOt cembunyi cenyap2 cupaye chaye cerah cucah cari
ciput came CopOt .
Ciput cakap came CopOt , " chuuu . . chuuu . . cenyap . . cenyap CopOt . . ".
CopOt cambung cakap ,"CopOt cudah cenyap . . ciput cenyap camelah . . ".
celepas cejam ,chaye cerah cudah chOw cebab cucah cari Ciput came CopOt.

Ciput came CopOt cangat cuke cebab chaye cerah cudah chOw .
CopOt cenyum cambil cakap , "CopOt cayang Ciput ,cebab Ciput 
celamatkan
CopOt . . ".
Ciput cenyum cambil chOw came CopOt . . .
Caja cuka cuka .

Selasa, 15 Februari 2011

WhAt ShOUld i dO ~?

Posted by ˙˙::ɐɹ‾ǝıɯ::˙˙ at 2:48 PG
Reactions: 
0 comments


maaf ~ dalam mOod sedeh neh .
anida , aina , umairah , firuz , izzati ~ sapa lagih ? dalilah ? (dia pindah ke tak neh?
pening ~)
sumer tuh daa nak pindah ~
sObs2 .. ta dapat bayangkan nnti g skOlah da ta nmpak dah muka kwn2 yang 
saya sayang neh .
huhuu ~ msih ada ary isnin ngan slasa neyh untOk jumpak dyOrg kt skOlah , 
except anida larh .
takan nmpak daa dy kt skOlah ~ sbab smlam lastday dia . umairah tuh msih 
bOleyh tengOk lgi kOt sebab dia cakap dia g skOlah jugak isnin ngan selasa neyh .

huhuu ~ sedeyhnya .. lagi2 bila dengar lagO neh .. lagi larh sedeh >> What Should I do
.. tapaalarh , untOk sementara waktu neh nak layan perasaan . nanti2 kita tuka lagu blik naa ~ =)


When I let you go one step further, my eyes overflow with tears
When you walk away one step further, more tears are falling
As you move away to a place where I can’t reach you, even if I 
reach out my hand
I can’t catch you, I can only cry
What should I do? What should I do? You’re leaving
What should I do? What should I do? You’re leaving me
I love you, I love you, I cry out to you
But you can’t hear me, because I am only shouting in my heart
All day long I try to forget you, but I think of you again
All day long I try to say goodbye, but I think of you
Although you went to a place where I can’t hold you, even if my 
hand reaches out for you
I can’t find you, I can only cry
What should I do? What should I do? I can only see you
What should I do? What should I do? I love you only
I am sorry, I am sorry, can you hear me?
Please come back to me, if it’s not you, I can’t go on
But you can’t hear me because I am only shouting in my heart

semalam kat skOlah daa nanes terOk2 ngan fairuza . sampai pening2 kepala neh . (masih ta hilang lagi taO ~~).
nak turun tangga pOn ta larat , smpai nk jatOh .. :'(
*senget btOi ~
...
bila balik tuh , masOk dalam kereta jaa , menitik trOih air meta neyh . nanges lagik .
sObs2 .. cpat2 lap , nnti aini ngan una nampak , msti kata saia mcm budak2 lagik .
ary tuh dah kena . huu ~
huhuu ~ sedeyh ~ dyOrg kelas laen pOn da sedeyh .neyh pulak dyOrg g skOlah 
laen . lagi larh !
rasa macam spOngebOb ilang gary tuh .


kenapa larh dyOrg nk pndah ~ ta bOleyh kaa stay jaa kt Pmtg.Pasir neyh .
wahai patrick ! Pmtg.Pasir bnyak pOsitive nyer an ? sOksek tuh plak bnyak 
negative an ?
knp nk pndah jgak ?! sajaa ~!
  tapaalarh ~ sspe2 yang nak pindah tuh , jaga diri naa ~
nanti jangan lupa kami kat sineyh naa ~
kalau lupa jugak , siap ! huu ~
OkOk ~ papai ~!



MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com
 

! ! ∩Ɯ∀ʞ ᴎ∀p ∀ıp '∩ʞ∀ ! ! Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea